Wśród wielu zbiorów oferowanych przez naszą bibliotekę, znajdziemy także gry planszowe. Wcześniej zapomniane, od kilku już lat, wracają w zupełnie nowej odsłonie. Są alternatywną dla komputera i telewizji, przyjemnym spędzeniem czasu dla osób w każdym wieku. Rozwijają wyobraźnię, uczą współpracy i zasad fair play, a przy tym pozwalają się odprężyć.

Mamy planszówki dla dzieci, młodzieży i dorosłych, towarzyskie, zręcznościowe, logiczne i karciane. Proste i trochę bardziej skomplikowane. Gry do wypożyczenia w dziale Wypożyczalnia Multimediów.

Regulamin wypożyczania gier planszowych



Lista gier:

7 Cudów Świata

Zostań przywódcą jednego z siedmiu wielkich miast świata antycznego. Zbieraj surowce ze swoich ziem, weź udział w odwiecznym wyścigu cywilizacyjnym, nawiąż kontakty handlowe i stwórz militarną potęgę. Pozostaw ślad na kartach historii budując cud architektury, który przetrwa wieki. Gra w 7 cudów toczy się przez trzy wieki. W każdym wieku gracze otrzymują siedem kart z konkretnej talii. Wybierają jedną z kart, a pozostałe przekazują sąsiednim graczom. Gracze pokazują swoje karty jednocześnie (płacąc lub uzyskując surowce albo wchodząc w interakcję z innymi graczami na różne sposoby). Każdy z graczy wybiera następną kartę z talii którą wcześniej przekazali i proces zaczyna się od nowa, dopóki każdy z graczy nie odkryje po sześć kart z danego wieku. Po upływie trzech wieków gra się kończy.
Liczba graczy: 2-7 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 minut

5 Sekund Junior

Przygotowane specjalnie z myślą o najmłodszych graczach wydanie gry 5 sekund!
Z pewnością bez trudu jesteś w stanie wymienić 3 smaki dżemu - ale czy dasz radę zrobić to pod presją czasu? Masz 5 sekund, a pozostali gracze tylko czekają na Twoje potknięcie! Czas nie jest Twoim sprzymierzeńcem, dlatego mówisz co ci ślina na język przyniesie. Podajesz czasem dziwaczne, czasem śmieszne odpowiedzi, podczas gdy kulki szybko mkną w dół spirali specjalnego czasomierza. Jeśli pytanie sprawia ci kłopot - wykorzystujesz karty "Czasu" lub "Zmiany".
Na żółtej stronie kart znajdują się pytania dla młodszych dzieci, a na czerwonej dla starszych.
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Bankrut

Gracze wcielają się w rolę kupców handlujących towarami na targu. Wśród gwaru i krzyków wymieniają się kartami, starając się zdobyć jak najwięcej towarów. Muszą jednak handlować rozważnie, ponieważ jeden z towarów może doprowadzić ich do bankructwa.
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Bard, Carcassone

Usiądź z przyjaciółmi przy stole i wspólnie zacznijcie budować z niewielkich żetonów łąki, twierdze, całe miasta i drogi, rywalizując między sobą o przejęcie kontroli nad co bardziej atrakcyjnymi lokacjami. Sprytne zagranie może pozbawić rywala możliwości ukończenia ogromnego miasta lub pozwoli Ci przejąć kontrolę nad wielką łąką.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30-45 minut

Był sobie Człowiek

Gra polega na wędrówce przez historię rozwoju człowieka. By wystartować, przenosimy się 2 miliony lat wstecz. Wędrujemy przez czasy prehistoryczne i starożytne do średniowiecza, potem renesansu, by przez XVIII i XIX wiek wkroczyć w czasy nam współczesne. Podczas wędrówki poznajemy zwyczaje ludzi z minionych epok, walczymy z atakującym niespodziewanie zbójem, ścieramy się w pojedynkach. Trzeba wiele sprytu, pomysłowości i oczywiście inteligencji, by okazać się lepszym od innych. Jak zawsze, możesz liczyć na pomoc Mistrza.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 45 minut

Cardline: Zwierzęta

Które zwierzę jest większe, puszczyk czy indyk? A które cięższe - krowa czy rekin? A które dłużej żyje? Pies czy wieloryb? Aby bawić się w Cardline - Zwierzęta, nie musicie znać szczegółowych informacji dotyczących zwierząt, a jedynie kierować się przeczuciem i własnymi podejrzeniami!
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 15 minut

Catan (Osadnicy z Catanu)

Osadnicy z Catanu (Settlers of Catan) to bardzo popularna na całym świecie gra rodzinno-ekonomiczna. Gracze są osadnikami na niedawno odkrytej wyspie Catan. Każdy z nich przewodzi świeżo założonej kolonii i rozbudowuje ją stawiając na dostępnych obszarach nowe drogi i miasta. Każda kolonia zbiera dostępne dobra naturalne, które są niezbędne do rozbudowy osiedli.
Gracz musi rozważnie stawiać nowe osiedla i drogi, aby zapewnić sobie dostateczny, ale zrównoważony dopływ zasobów, a jeśli ma ich nadmiar - prowadzić handel z innymi graczami sprzedając im owce, drewno, cegły, zboże lub żelazo a pozyskując od nich te zasoby, których ciągle mu brakuje.
Liczba graczy: 3-4 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 45-60 minut

Chińczyk / Warcaby

Chińczyk i Warcaby to dwie gry cieszące się od lat największą popularnością wśród gier planszowych. Chińczyk to jedna z wersji staroindyjskiej gry Pachisi. Warcaby to obok Szachów najlepsza gra strategiczna. Pochodzenie i powstanie Warcabów nie zostało jednoznacznie ustalone. Podobne plansze i piony odkryto już w grobowcach egipskich faraonów. Obecna wersja "Warcabów" pojawiła się we Francji lub Hiszpanii ok. 1100 r.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 4 lat

Dixit

Jest to gra w skojarzenia, w każdej z tur jeden z graczy staje się bajarzem. Wybiera jedną ze swoich kart i mówi zdanie, które do niej nawiązuje. Pozostali gracze wybierają jedną z własnych kart, która najlepiej pasuje do zdania bajarza. Następnie wszystkie wybrane karty są mieszane i zadaniem pozostałych graczy jest odgadnięcie, która z nich należała do bajarza.
Liczba graczy: 3-6 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Dobble

Spójrz na pierwszą kartę, którą trzymasz w ręku oraz na tę, która leży na środku stołu. Znajdź na nich wspólny symbol, nazwij go i szybko pozbądź się swojej karty. Teraz następna! Tylko szybko, Twoi przeciwnicy nie mogą Cię wyprzedzić. Dobble to gra towarzyska, którą możesz zabrać ze sobą wszędzie i rozegrać w krótkim czasie. Co więcej – gra ma aż pięć wariantów rozgrywek, dzięki czemu na pewno nie znudzi się przez długi czas. Liczy się szybkość, spostrzegawczość
i refleks.
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 5-10 minut

Domek

Gra polega na układaniu kart pomieszczeń i dodatków na planszy domku, a także na kompletowaniu dachu. Zachowane muszą być reguły, że żaden pokój nie może być zawieszony w powietrzu – jeśli nie jest na najniższej kondygnacji, czyli w podpiwniczeniu to musi więc mieć poniżej inną kartę – chociażby rusztowanie, które możemy potem zastąpić.
Na koniec gracze porównują swoje dzieła i zliczają punkty za funkcjonalność, dobry projekt, jakość dachu i wykończenie całości.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Domek na drzewie

Zbuduj wymarzony i niepowtarzalny domek na drzewie.
Masz do dyspozycji ponad 70 atrakcji, które możesz w nim umieścić: hamak, most linowy, kawiarnię, kino i wiele innych zaskakujących pomieszczeń. Stwórz najładniejszy i najlepiej wyposażony domek na drzewie. Uwaga! Pilnuj, aby podczas budowy drzewo nie przechyliło się w którąś ze stron.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Duuuszki

Duuuszki to świetna gra imprezowa dla dzieci i dorosłych. Wylosuj kartę i złap odpowiedni przedmiot szybciej niż przeciwnicy. Co rundę wykładana jest karta, która pokazuje jaki przedmiot trzeba złapać. Nie jest to jednak takie proste gdyż na kartach przedmioty często mają różne kolory. Kto pierwszy się w tym wszystkim połapie i złapie właściwy przedmiot zdobywa punkt.
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 minut

Fasolki: Rozszerzenie

Fasolki: Rozszerzenie to zupełnie nowy członek rodziny gier opowiadających o hodowaniu i sprzedaży fasoli. Fasolki: Rozszerzenie składa się z 4 następujących modułów:
- Nowe gatunki fasolek - wprowadzający do gry nowe gatunki fasolek umożliwiające przeprowadzenie rozgrywki nawet w siedem osób.
- Fasolufka nowa wersja podstawowej gry, w której poza panami fasolkami występują panie fasolki oraz dzieci fasolki. Panie fasolki mają o wiele korzystniejszy fasolometr niż ich partnerzy, ale działają tylko wtedy gdy są na wierzchu pola. W umieszczeniu ich tam pomagają dzieci.
- Fasolkopa jąk wprowadzający do gry możliwość blefowania oraz zupełnie nowy rodzaj fasolometru nazywany fasolowym wyścigiem. Zapewnia on tym więcej monet, im więcej razy zmienia się kolor kart na polu z fasolkopająkiem
- Pojedynek wariant bez handlowania przeznaczony specjalnie do rozgrywek dwuosobowych.
Liczba graczy: 2-7 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok. 60 minut

Goool! Mistrzostwa

Jesteś menadżerem piłkarskiej drużyny. Przed tobą najważniejszy mecz mistrzostw. Przyjmij odpowiednią taktykę i doprowadź swoją drużynę do zwycięstwa.
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30-60 minut

Grzybobranie w Zielonym Gaju

Wybierzcie się na spacer po Zielonym Gaju i weźcie udział w leśnej przygodzie. Przemierzcie krętą trasę, góry i pagórki w poszukiwaniu pysznych, jadanych grzybków. Weźcie ze sobą koszyczek i wypełnijcie go po brzegi. Wygra ten kto zbierze ich najwięcej. Pamiętajcie, że las to dom dla wielu zwierząt. Bądźcie czujni, aby nie spłoszyć stada saren lub nie natknąć się na groźnego dzika. W zamian za to, może uda Wam pobawić z zającem. Patrzcie pod nogi! Nie trudno tu o potknięcie, a za wysypanie grzybków z koszyczka grozi kara.
W zależności od wybranego wariantu, gra umożliwia zabawę zarówno młodszym jak i nieco starszym dzieciom.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 4 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Hexx

Hexx to logiczna gra rodzinna, będąca kompromisem pomiędzy grą na refleks, a grą logiczną. Gracze wykładają swoje sześciokątne karty, dopasowując kolorami do kart leżących już na stole. Wygra ten gracz, który pierwszy pozbędzie się wszystkich swoich kart.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 15-20 minut

Hobbit: Wyprawa po skarb

Dołącz do Bilbo Bagginsa i krasnoludów. Wyrusz w niebezpieczną wyprawę po skarb. Na swojej drodze spotkasz wielu wrogów: orki, trolle, wielkie pająki oraz smoka. Czy zdołasz ich pokonać?
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Icecool

W przezabawnej "pstrykance" IceCool będziecie ścigać się po korytarzach i klasach zaśnieżonej szkoły, starając się zebrać po drodze jak najwięcej smakowitych ryb dla Waszych pingwinków. Uważajcie na woźnego, który zrobi wszystko, żeby Was zatrzymać.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Jenga Refresh

Cel gry jest prosty – musisz zostać ostatnim graczem, który dostawi drewniany klocek tak, aby wieża nie uległa zawaleniu. Wyciągaj klocki jedną ręką, a następnie układaj je na szczycie wieży. Tylko musisz być ostrożny.
Osoba, która przewróci wieżę - przegrywa.
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 20 minut

Kod Faraona

Zadaniem graczy jest zdobycie legendarnych skarbów faraonów. W trakcie gry uczestnicy wykonują proste działania matematyczne, wykorzystując dwie lub trzy cyfry wyrzucane na kościach. Pozwoli im to odkryć wartościowe kafelki skarabeuszy, a następnie zdobyć upragniony skarb.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 9 lat
Czas gry: ok. 20 minut

Kolejka

Gra planszowa Kolejka opowiada o realiach życia codziennego w latach schyłkowego PRL. Zadanie graczy wydaje się proste. Muszą wysłać swoją, złożona z pięciu pionków, rodzinę do sklepów na planszy i kupić wszystkie towary z wylosowanej listy zakupów. Problem polega jednak na tym, że półki w pięciu osiedlowych sklepach są puste…
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 12 lat
Czas gry: ok.60 minut

Koncept

W grze Koncept naszym celem jest odgadywanie haseł pokazywanych przez innych graczy.
Hasła mają 3 poziomy trudności, więc na najłatwiejszym można grać z dziećmi już od 10 roku życia. Do tego na każdej karcie jest 9 haseł, po 3 z każdego poziomu trudności, więc zawsze mamy wybór, a są one tak ułożone, aby każdy znalazł coś dla siebie.
Liczba graczy: 4-12 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30-40 minut

Kostki zostały rzucone!

Rzuć kostkami i jak najszybciej znajdź symbol występujący w dwóch kolorach. Bądź czujny, bo może się zdarzyć, że żaden symbol nie wystąpi w obu kolorach! Zwycięży ten gracz, który zdobędzie najwięcej kostek.
Liczba graczy: 2-4 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok.10 minut

Mistakos

Wybierz krzesło w swoim kolorze i ustaw je na poprzednim, tak żeby nie spadło na stół.
Kto pierwszy skusi i dostanie punkty karne?
Mistakos to świetna zręcznościowa zabawa dla graczy w każdym wieku.
Liczba graczy: 1-3 osób
Wiek: od 5 lat

Na ratunek

W Na Ratunek gracze wysyłają swoje pojazdy ratunkowe do różnych wypadków. Za każdą udaną akcję zdobywają punkt. Gracze ćwiczą pamięć i spostrzegawczość, a przy okazji uczą się, jak reagować w niebezpiecznych sytuacjach.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 5 lat

Niebezpieczna wyprawa

Gracze biorą udział w wyprawie do dżungli. Każdy z nich ma do dyspozycji grupę śmiałków. Wygra gracz, któremu uda się przeprowadzić trzech swoich śmiałków na drugą stronę mostu wiszącego nad rwącą rzeką pełną krokodyli. Aby pokonać rywali gracze będą musieli wykazać się umiejętnością blefowania i podejmowania ryzyka.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Nogi Stonogi

Podczas gry naszym zadaniem będzie ułożenie jak najdłuższej stonogi. Rzucając kostkami będziemy starać się zdobyć jak najwięcej butów dla naszych stonóg. Będziemy przy tym podejmować decyzje ile butów i w jakich kolorach chcemy zdobyć.
Gra posiada 2 warianty: dla dzieci młodszych i starszych.
Jej duża zaletą jest to, że pomaga małym graczom opanować trudną sztukę podstawowego liczenia oraz naukę kolorów.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 4 lat
Czas gry: ok. 10 minut

Patchwork

Patchwork to gra o robieniu patchworku, czyli zszywaniu ze sobą różnych kawałków materiału, które tworzą całość. Patchwork to gra logiczna, przeznaczona dla 2 graczy. Celem gry jest zdobycie jak największej ilości waluty, którą są tutaj guziki.
Liczba graczy: 2 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Polska Luxtorpeda

Rodzinna gra planszowa związana z polską kulturą, historią, przyrodą, rodzimą kuchnią ale i językiem polskim. Polska Luxtorpeda to dynamiczna, towarzyska, bardzo emocjonująca planszówka, w efektownej szacie graficznej. Wybierz się w podróż w czasie i jednocześnie poznaj współczesną Polskę!
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 5 lat

Ranczo

Rancho to rodzinna gra planszowa o nowoczesnym farmerze, który nie tylko hoduje zwierzęta, ale również inwestuje w nieruchomości.
Liczba graczy: 2-6 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 45 minut

Rummikub

Gra polega na pozbyciu się wszystkich kostek z liczbami, wykładając na stół sekwencje lub ciągi minimum 3-liczbowe. Najciekawszą możliwością jest ingerencja w już wyłożone kostki - w swojej kolejce możesz je dowolnie przesuwać i modyfikować, byle tylko na koniec nie naruszyć podstawowej zasady (minimum 3 kostki w sekwencji lub ciągu).
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 7 lat

Ryzyk fizyk

Ile ważył najcięższy w historii mistrz sumo?
Znasz odpowiedź na to pytanie? Jeśli nie – spróbuj zgadnąć. A może zaryzykujesz i postawisz dolary na odpowiedź innego gracza?
„Ryzyk Fizyk” to jedna z najpopularniejszych gier quizowych na świecie. Zebrano w niej zabawne, ciekawe, niezwykłe pytania z różnych dziedzin. Jednak nie musisz być ekspertem w każdej z nich. Wygrasz, jeśli obstawisz właściwe odpowiedzi i zaryzykujesz w odpowiednim momencie.
Liczba graczy: 3-7 osób
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Sabotażysta

Gra karciana, gracze wcielają się w rolę kopaczy poszukujących bryłek złota w głębokich tunelach wijących się w trzewiach góry lub w sabotażystów, którzy na każdym kroku utrudniają pracę kopaczom. Członkowie obu grup powinni wspierać się wzajemnie, kiedy już odkryją, kto jest po ich stronie. Jeżeli kopacze zdołają przebić tunel do skarbu, otrzymują nagrodę w postaci bryłek złota, podczas gdy sabotażyści odchodzą z pustymi rękoma. Jednak, jeśli kopacze poniosą porażkę, nagrodę zgarniają sabotażyści.
Liczba graczy: 3-10 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Scrabble

Gra w Scrabble polega na wymyślaniu powiązanych ze sobą wyrazów i ułożeniu ich na planszy w sposób, który może przypominać krzyżówkę. Każdy z zawodników losuje płytki z literami o różnej wartości punktowej, z których następnie układa słowa na planszy. Zwycięża osoba, która za ułożone wyrazy zdobędzie największą liczbę punktów. Dodatkowym zadaniem stojącym przed graczami jest układanie wyrazów na specjalnych polach planszy, na których można zgarnąć specjalne premie.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30-60 minut

Splendor

Splendor jest dynamiczną i niemal uzależniającą grą w zbieranie żetonów i kart, które tworzą zasoby gracza, umożliwiające mu dalszy rozwój. Gracze wcielają się w renesansowych kupców, którzy próbują nabyć kopalnie klejnotów, środki transportu, sklepy - wszystko to w celu zdobycia jak największego prestiżu. Gdy będziesz już dostatecznie bogaty, być może zaszczyci Cię swą wizytą przedstawiciel szlachty, co jeszcze podniesie Twój prestiż w oczach konkurencji.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 30 minut

Story Cubes

Oto prosta w założeniach i jednocześnie genialna gra, która dostarczy Wam masę radości, stanowiąc przy tym doskonały trening pomysłowości i wyobraźni. Story Cubes to dziewięć ładnie wykonanych, sześciennych kostek, z których każda zawiera na ściankach odmienny zestaw ilustracji. Kto w waszym gronie najbardziej zaimponuje pozostałym pomysłowością, wyobraźnią i umiejętnością snucia pasjonujących opowieści?
Nie ma złych odpowiedzi, jedyne co cię ogranicza, to Twoja własna wyobraźnia. Obudź ją w sobie i daj się jej ponieść, a fantastyczne opowieści same zrodzą się w Twojej głowie.
Liczba graczy: 2-bez ograniczeń
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 2-20 minut

Straszny Dwór

Na wzgórzu za twoim domem znajduje się posępny, opuszczony dwór spowity wieczną mgłą.
Wraz ze swoją wierną podwórkową bandą lubicie się tam zakradać przez starą, przerdzewiałą bramę i grać w cykora.
Wczorajsza wyprawa była jednak inna, ponieważ dostrzegliście we mgle dziwne, świetliste sylwetki. Dorośli nigdy wam nie uwierzą, postanowiliście więc, że uratujecie miasto i za pomocą sprytu oraz wiedzy czerpanej z komiksów przepędzicie duchy tam, skąd przybyły.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 6 lat
Czas gry: ok. 15 minut

Szalona misja

W Szalonej Misji gracze wcielają się w bohaterów, którzy przemierzać będą królestwo
w poszukiwaniu chwały i chwalebnych czynów. Jako jeden z nich chwyć do ręki zmywalny pisak. Spójrz na krainę, do której się wybieracie. Masz 30 sekund na to, by narysować trasę, którą będziesz podążał.
Połącz wskazane elementy, zrób kropki na niebezpiecznych bzikach lub narysuj trasę od punktu
A do punktu B. Wszystko to na wyczucie, bowiem nie rysujesz bezpośrednio na planszy poziomu tylko obok. Jeśli po drodze uda Ci się zgromadzić dodatkowe gwiazdki, uniknąć bomb i zbierać różne przeszkadzajki, które podrzucisz innym graczom, to tym lepiej dla Ciebie.Przemierzaj 7 światów, w każdym po 6 różnych krain, a na końcu każdego zmierz się z wymagającym bossem.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 20 minut

Szeregowy Pingwin

Na biegunie robi się coraz cieplej, a miejsca nie przybywa. Pingwiny ruszają więc na podbój…całego świata. Wybierz, którzy pingwini rekruci przejmą kontrolę nad strefami strategicznymi (Antarktyda, Pustynia, Dżungla, Miasto, Księżyc), a którzy będą sabotować plany Twojego przeciwnika. Lód topnieje, nie pozwól, aby stopniały Twoje szanse na dominację nad światem.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 7 lat
Czas gry: ok. 20 minut

Takenoko

Japoński cesarz powierzył ludziom ze swojego dworu (graczom) trudne zadanie zadbania
o zwierzaka i przygotowanie dla niego ogrodu bambusowego. Gracze będą pielęgnować pola uprawne, nawadniać je i uprawiać na nich jeden z trzech rodzajów bambusa (zielony, żółty i różowy) przy pomocy cesarskiego ogrodnika. Swą rolę odegra także pogoda, od słonecznych dni, po pory monsunowe.Będą musieli także znosić wilczy apetyt pandy, łasej na soczyste pędy bambusa… Gracz któremu uda się zdobyć najwięcej punktów poprzez odpowiednią uprawę bambusa i karmienie pandy wygra grę.
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 45 minut

Tikal

To jedna z najpopularniejszych nowoczesnych gier planszowych świata. Gra zdobyła wiele nagród, w tym najbardziej prestiżową - Spiel des Jahres.
Plansza to tajemniczy, nieznany obszar dżungli. W każdej turze gracze ciągną żetony terenu i kładą je na planszę. Żetony te mogą być dziką dżunglą, świątyniami, wulkanami czy ukrytymi skarbcami. Z czasem, jak plansza zaczyna nabierać kształtu, widać coraz więcej świątyń i skarbców, którymi warto by się zainteresować...
Liczba graczy: 2-4 osoby
Wiek: od 10 lat
Czas gry: ok. 120 minut

Timeline: Polska

Czy wiesz, że spinacz biurowy wynalazł Polak? A może jesteś w stanie odgadnąć datę tego wydarzenia? Pamiętasz, kiedy Polska odzyskała niepodległość? Jak myślisz, co zbudowano wcześniej: Bazylikę Mariacką w Gdańsku czy kopalnię soli w Wieliczce? Wybierz jedną
z posiadanych w ręku kart i zdecyduj, czy prezentowane przez nią wydarzenie miało miejsce przed tym, które leży już na stole, czy po nim. Następnie odwróć kartę i sprawdź, czy masz rację.
Nie musisz znać żadnych dat i wydarzeń, wystarczy dedukcja i trochę szczęścia.
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 15 minut

Timeline: Wynalazki

Czy potrafisz odgadnąć kolejność pojawiania się wynalazków?
Co wynaleziono najpierw: żarówkę czy okulary? Co powstało wcześniej: Empire State Building czy pierwsze wydanie Władcy Pierścieni J.R.R Tolkiena? Alfabet Morse'a powstał przed, czy po wynalezieniu korkociągu?
Wraz z grą karcianą Timeline poznasz odpowiedzi na te, oraz tysiące innych pytań, konfrontując swą wiedzę i domysły z faktyczną chronologią.
Jednak pamiętaj, nie musisz znać faktycznych dat powstania wynalazków! Do zabawy potrzeba jedynie trochę logiki, rozsądnego myślenia i gotowości do dobrej zabawy!
Liczba graczy: 2-8 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 15 minut

Wsiąść do Pociągu: Europa

Od urwistych wzgórz Edynburga po słoneczne nabrzeża Stambułu, z dusznych alej Pampeluny do wietrznego Berlina - Wsiąść do pociągu: Europa zabierze cię w wielką podróż przez wielkie miasta Starego Kontynentu u progu zeszłego stulecia. Czy odważysz się przebyć mroczne tunele Szwajcarii? Wsiądziesz na pokład promu przemierzającego Morze Czarne? Wzniesiesz dumne dworce w stolicach imperiów? Następne posunięcie może uczynić cię największym magnatem kolejowym Europy! Pakuj walizki, wołaj bagażowego i wsiądź do pociągu! Wsiąść do pociągu: Europa to druga część niezmiernie popularnej serii o wielkiej, kolejowej przygodzie. Gracze zbierają karty przedstawiające wagony i używają ich by budować dworce, pokonywać tunele, wsiadać na promy i zajmować trasy kolejowe jak Europa długa i szeroka. To gra prosta i elegancka, której można nauczyć się w 5 minut. Zapewni dobrą zabawę całej rodzinie, spodoba się też doświadczonym graczom.
Liczba graczy: 2-5 osób
Wiek: od 8 lat
Czas gry: ok. 60-90 minut

 

 

 

 

 

BIP© 2017 Miejska Biblioteka Publiczna
im. Cypriana Kamila Norwida w Świdnicy

Polityka prywatności / Cookies
Partnerzy:


 


 

 

 
         

 Wspierają nas:

 

      

         
 

 

 
         

 

Kontakt

ul. Franciszkańska 18, 58-100 Świdnica
tel/fax. 74 640-09-46, mbp@mbp.swidnica.pl
NIP 884-001-01-28